31 juli 2012

Vår mysiga dag i Varberg

Igår åkte jag och barnen till Varberg och besökte min väninna med familj som bor där. Jag brukar säga att det har inte varit någon sommar om jag inte varit i Varberg. Det beror nog på att vi varit där så många somrar under min uppväxt så det känns lite som hemma. Jag hade gärna haft ett sommarhus där, det är en fantastisk sommarstad.

När vi väl kom fram till L var vädret sådär och det regnade. Vi fick en god lunch, lax med potatis och hemmagjord citronsås, sedan till efterrätt en underbar vinbärspaj med kolasås. Lagom efter lunch sprack det upp och solen tittade fram. Vi gick ner på stan, åt en glass i hamnen, tittade på glasblåsning och strosade vid fästningen.

Vi gick sedan hemåt och barnen hoppade på studsmattan och sedan fick vi kvällsmat innan vi begav oss hemåt. En super mysig dag med andra ord. 

Tack snälla familjen S för gästfriheten! Hoppas ni snart kommer på besök till oss. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...