5 maj 2013

Ny inspiration och nya idéer




Igår lyssnade jag som sagt på Daniella Witte på Ikeas inspirationsdag. D är stylist, fotograf och har butiken och bloggen Inreda Utreda. Jag gillar verkligen Daniellas stil och känslan i hennes bilder. Som denna matplatsen som är från hennes vackra hem, jag har sett bilden tidigare och jag gillar allt. Är helt säker nu på att jag ska måla vårt matbord svart istället för att jaga ett nytt. Vi ska bara fixa till bordet lite först så att det blir bredare och mer praktiskt. Stolarna på bilden har vi två av i köket, och jag var lite inne på att även ha dessa i matsalen, men det blev en annan variant där. Men vi får se, det kanske blir dessa ändå någon gång. 

Daniella var noga med att berätta att inredning ska vara personlig och trivsam. Det är viktigt att blanda nytt och gammalt, vilket jag håller med om. Gör gärna något egentillverkat eller justera något nytt till din egen stil. Hem som är för perfekta med enbart nya saker kan lätt kännas stelt och opersonligt.

En inspirerande föreläsning som gjorde att jag nu känner mer för att ta tag i vissa projekt här hemma. Här ska det fixas och målas! 

Trevlig söndag alla,


  Visst är hennes kök hur snyggt som helst! Jag skulle kunna tänka mig ett lantligt kök i svart nästa gång. 



Något som Danillea också slog ett extra slag för var att ha en soffa i köket, om man får plats vill säga. Hur mysigt som helst att krypa upp i efter frukosten.



Ett ljust och härligt vardagsrum med en stor mysig soffa att krypa upp i.


Vackra stilleben är också något som D pratade om, att placera saker man tycker om på ett snyggt sätt.


   

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Inspirerande bilder du bjuder på!!!
Hoppas du har det bra!!
Kram bia

Piffa och Puffa sa...

Så snyggt. Nu vill jag förändra hela mitt hem. Lite farligt att läsa alla inspirerande bloggar:)
Kram

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh så kul att lyssna på Daniella.Hennes bilder so du visar idag ligger i min inspirationsmapp här hemma...gillar verkligen hennes sätt att kombinera just gammalt och nytt och skulle kunna tänka mig allt från hennes butik...*ler

Kram
Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...