4 juni 2013

DIY projekt




DIY projekt matbord

När jag nu ändå var i farten med pensel och roller, kunde jag ju lika gärna ta tag i vårt matbord också. Men först en liten renovering av bordet....  

Matbordet vi haft senaste åren är stabilt men har varit opraktiskt. Så istället för att byta ut och köpa nytt, så är bordet en bra stomme att bygga vidare på. För att slippa behöva lägga iläggsskivor i bordet när vi ska ha gäster, har vi  nu justerat det så att vi kan sitta 10 personer som det är. F har lagt hyvlade plankor på alla sidor så att det nu är ca 20 cm bredare och längre, fiffigt eller hur? Känns kanske inte så mycket, men det gjorde verkligen susen. Sedan målade jag allt vitt. Bordet känns mycket större nu, det är lättare och blir finare att duka. Dagens tips får det bli!

Nu ska jag nog ta en titt på senaste avsnittet av Revenge.

Vi ses,










3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så fint ni har fått...fräscht!!!
Kul att vara med i ett reportage...vart?
Kram från bia

ANNETTE sa...

Tack snälla! Det kommer i Leva & Bo, ska bli spännande.
Kram

Livsnjutaren sa...

Fiffigt och snyggt! Så trevligt med reportage, GRATTIS! Önskar dig och de dina en riktigt härlig sommartid. Min blogg tar sommarledigt en stund nu. Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...