3 augusti 2014

En tur till vackra Hönö




Som jag berättat tidigare utbildar jag mig till Feng Shui konsult. Jag läser en utbildning på distans tillsammans med en tjej från Växjö som heter Maria. Vår lärare heter Susanna, hon bor i Göteborgstrakten, jag bor ju i Helsingborg och Mia i New York. Vi pratar alltså via ett webinar och Susanna föreläser för oss via datorn. Vi har alltid så kul när vi har våra webinar lektioner, det blir många skratt. Därför har vi pratat om hur kul det hade varit att träffas i verkligheten. Eftersom Mia har sommarhus i Sverige och ät här hela sommaren, så bokade vi in en träff på Hönö denna helgen,  
Mia hämtade upp mig här hemma, sedan körde vi gemensamt till Hönö där Susanna tog emot oss med öppna armar.Så himla kul det var att träffa dessa goa tjejer, och vilka mysiga och givande dagar vi haft. Helt fantastiskt!
Jag och Mia bodde i en jätte fin nybyggd stuga precis vid vattnet med en underbar uteplats. Susanna hade fixat fika till oss när vi kom, så vi bänkade oss på vår uteplats och njöt av vacker utsikt, god fika och goa skratt. 

Senare på kvällen åt vi en utsökt middag på Tullhuset nere i hamnen. Jätte mysigt ställe med trevlig peronal och god mat. En super mysig kväll i skönt sommarväder.

Vi hade Feng Shui undervisning med praktiska övningar både igår och idag, och det var jätte bra att sitta tillsammans och diskutera "live". 

Vi åkte hem i eftermiddag efter ett mycket givande, trevligt, mysigt och roligt dygn. Så kul att äntligen få träffas, det måste vi göra om igen!

Kram 









Tullhuset





I förmiddags hade vi Feng Shui lektion i solskenet på vår uteplats - helt ok!


Sedan en tur ner till hamnen för lite lunch.... 


...som smakade fantastiskt




Vi hann även med att kika in i några butiker, bland annat denna mysiga inredningsbutik och restaurang
.









1 kommentar:

Maria sa...

Cuckoo! Så fint du skrivit om denna underbara helg! Tack igen för glada skratt och trevligt sällskap! Kramelur kramelur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...