12 oktober 2014

Mönstrat kakel

🍾



Hoppas ni haft en bra helg,
SjĂ€lv har jag flackat hit och dit hela helgen kĂ€nns det som. 
F spelade golf med grabbarna igĂ„r med efterföljande middag pĂ„ kvĂ€llen, sĂ„ jag och barnen fick roa oss sjĂ€lva. Aktiviteter för dottern som vanligt, handboll och sedan tennis. Efter det en shopping tur, barnen behövde nĂ€mligen nya vinterskor. Men 2 timmar pĂ„ ett köpcentrum Ă€r mer Ă€n nog, helst nĂ€r jag inte tittade pĂ„ nĂ„got till mig sjĂ€lv. Vi var ganska trötta senare igĂ„r, helt slut om jag ska vara Ă€rlig. Men barnen var nöjda och glada. 
  

Visst Àr detta köket fint!!
Platsbyggt i gammaldags stil och med ett svartvitt rutigt golv, precis som förr.
Om eller nÀr det Àr dax att göra om vÄrt kök, dÄ vill jag bygga i denna stilen eftersom det passar bÀst till vÄrt hus som Àr frÄn 1910. Idag har vi ett modernt kök som vi tyckte var fint dÄ nÀr vi köpte huset 2005. Eller varför inte i denna stilen men med svarta luckor och ljusa bÀnkskivor, det Àr ocksÄ riktigt snyggt. Hmm.....

ApropĂ„ golv skulle jag ocksĂ„ kunna tĂ€nka mig svartvitt rutigt i vĂ„r hall, idag har vi ljus grĂ„tt. 
Eller nÄgot med mönster i Marockansk stil. Det finns mÄnga olika varianter, men gÀrna dÄ pÄ en inte alltför stor yta. En hall eller gÀsttoalett kan bli hur fint som helst.



HĂ€r i denna matsal utomhus passar det fint med Marockanskt kakel, eftersom det Ă€r sĂ„ mycket vitt för övrigt. Det bryter av snyggt, eller hur?  



Olika exempel pÄ mönster....
















Ja, vi fÄr vÀl se vad det blir, Àn Àr det inte aktuellt. Men det Àr ju kul att drömma och börja tÀnka....
  
Imorgon Àr det mÄndag igen och dags för en ny vecka,
Sov sÄ gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...