23 februari 2015

Smarriga hamburgare




Igår hade vi hemmagjorda hamburgare. Ibland blir jag så sugen på just hamburgare, det är ju bara så gott. De senaste gångerna har jag testat en ny grej. 
I nötfärsen blandar jag som vanligt i salt, peppar och 2-3 pressade vitlöksklyftor. Men jag river även i rejält med färsk parmesanost. Det blir super smarrigt kan jag lova er.

Dagens tips från mig!





Man kan också göra små mini hamburgare, de blir så festliga att bjuda på.


Något som är super gott till är Coleslaw, det gör vi ibland. Mums!

1.5 dl riven vitkål
1 dl grovriven moror
0.5 dl turkisk yoghurt
1 tsk dijonsenap
2 msk majonnäs
1 krm salt
0,5 krm svartpeppar

1 kommentar:

Jennica... sa...

Men mums så gott! Och bra tips, det får det bli på fredag! Blir nog uppskattat av tjejerna.... :)
Kram Jennica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...