4 juni 2015

Nybakat glutenfritt bröd




Jag har jobbat hemma några dagar nu, har varit förkyld och haft ont i huvudet och kroppen. Men det känns bättre idag och jag ska åka till kontoret imorgon. 

I eftermiddags passade jag på att baka lite bröd, det var så längesedan....
Glutenfritt pratas och skrivs det om ganska mycket för tillfället. Jag är ganska dåligt insatt i ämnet, men jag kan tänka mig att det är bra att äta glutenfritt så mycket det bara går. Jag med min dåliga mage kanske verkligen skulle testa en glutenfri kost en period och se om jag känner någon skillnad.

En vän till mig driver bloggen Zises. Hon förespråkar glutenfritt och skriver mycket om det på bloggen. Hon har även tagit fram och säljer en brödmix till glutenfritt bröd. I eftermiddags bakade jag detta bröd och det var enkelt att baka och blev saftigt  och super gott. Testa det!

Ha en fin kväll och njut av solen som äntligen tittat fram....

Kram













Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...