25 april 2016

A city garden - before and after




Jag läste nyligen en kanadensisk inredningstidning som jag fick av min väninna när hon var här senast. Jag fastnade lite extra vid denna trädgårds makeover. 
Då en familj på fem personer i Toronto blev ägare av detta gatuhus, fick de en rejäl utmaning. Trädgården var igenvuxen och var den minsta de någosnin haft. De ville renovera trädgården så att den skulle passa familjens behov. De önskade få plats med en matplats, en loungedel och det viktigaste och mest utmanande, en pool.
Det gällde alltså att utnyttja varenda kvadratdecimeter av trädgården för att kunna få plats med allt. 
Till sin hjälp hade de en trädgårdsdesigner, och visst blev det fantastiskt fint? 
Lite svårt att föreställa sig när man tittar på före bilderna. 
Tänk att få plats med så mycket på den lilla ytan. Very nice!

Så nu kan vi inte skylla på det längre här hemma, att vi har för liten trädgård för en pool.... Allt går.







Bilderna är kanske inte av bästa kvalitet, men det beror på att jag har fotograferat bilderna i tidningen.  




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...