19 juni 2016

Rensa rensa





Hoppas ni haft en härlig helg! 

Jag har mest rensat och städat denna helgen. Man får ju passa på när vädret inte är så kanon fint. Jag har tänkt ta tag i detta så länge, men har inte orkat eller varit motiverad. 
Men när jag började med trädgården förra veckan, så fick jag lite blodad tand. Så i helgen kände jag att det var dags med källaren. Jag har en väninna som är grym på att rensa o slänga, så när hon erbjöd sin hjälp, sa jag tacksamt ja. Och oj vad vi slängde och sorterade bort kläder. Tänk att man kan vara en sådan ekorre.... haha 
Men faktum är att jag är ganska bra på att hjälpa andra med att rensa och få ordning. Det gjorde jag ju mycket tidigare när jag jobbade med homestyling. Då pekade jag och sa vad som skulle vara kvar och vad som skulle tas bort. Men när det gäller mina egna saker blir det svårare, jag har lite svårt för att skilja mig från kläder och saker. Men jag börjar bli bättre på det, det ingår ju i mitt Feng Shui arbete.   
För det vet ni ju säkert redan, att det inte är bra Feng Shui att spara saker som man inte gillar och inte använder. Att omge sig med vackra saker man tycker om är bra Feng shui. Det känns så otroligt befriande att få rensa och få bättre ordning på sina saker, eller hur? 
Nu ser jag vad jag har för kläder, det är mycket mer space i garderoben. Det är en fröjd att vara i källaren nu, nästan så att det är kul att tvätta. Ja, lite i alla fall... 

Men jag är i alla fall motiverad att fortsätta med mer rensning och städning. Att ta ett rum i taget är ett tips, så känns det inte så stort varje gång. Så kommer jag att  göra... 

Önskar en en fin start på veckan!

Annette









Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...