21 augusti 2016

Utflykt till Varberg



De sista dagarna på vår semester spenderade vi hos vänner i Varberg. Jag brukar säga att det inte varit en riktig sommar om jag inte fått besöka sommarstaden. Det hör liksom till, eftersom vi spenderat så många somrar där. Vi åkte upp söndag förmiddag och kom lagom fram till lunch. Tillsammans med familjen S promenerade vi in till stan för en brunch på Stadshotellet. Ett jätte trevligt hotell med super fin brunch. Det var länge sedan jag åt så mycket och gott och varit så mätt.
Jag tog en del inredningbilder från det fina hotellet, så de tänkte jag visa i ett annat inlägg. Återkommer....

Efteråt promenerade vi till fästningen och hann precis till teaterföreställningen som utspelar sig på olika platser i fästningen. De unga skådespelarna var otroligt duktiga och de involverade barnen lite i pjäsen också. Kul!

















Därifrån traskade vi sedan vidare till den nya fästningsterrassen som blivit super fin. Vi satt där uppe i loungemöblerna och njöt at havsutsikten och en god drink.
På vägen försökte så klart barnen klättra lite...



Seneftermiddagen och kvällen spenderades hemma hos familjen S med god mat och dryck. Men det var knappt vi orkade äta med tanke på den stora brunchen innan. 

Morgonen efter gick jag och Lena en lång promenad längs med havet. På vägen såg vi ett gäng som hade yoga i gröngräset, såg så mysigt och fridfullt ut.  






Och här låg även en liten kiosk bland träden med olika nyttigheter till försäljning.



Efter en god frukost och lite avkoppling ute i trädgården samlade vi ihop oss och körde hemåt mot Skåne. Vi fick ett par härliga dagar i "min" favorit sommarstad. Mysigt med sådana utflykter, det gillar jag. 

Dags att ladda batterierna för en ny vecka.

Hej så länge, 



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...