12 januari 2017

Moodboard




Som jag berättat tidigare arbetar jag med ett roligt inredningsprojekt.
Det är ett ganska nystartat företag som flyttat till nya lokaler i centrum. Verksamheten har ett sällskapsrum, 3 kontor, ett litet kök och ett badrum. Allt detta ska inredas.

När jag inleder ett inredningsuppdrag lyssnar jag såklart först på kunden, vad de har för önskemål, tankar och krav. Jag vill gärna ha en röd tråd i inredningen, alla rummen ska hänga ihop på något sätt.

Sedan känner jag in företaget, vilken verksamhet de har, hur deras logotype ser ut, vilka färger den har mm. Jag får en känsla och kan påbörja arbetet.
Jag letar bilder och inspiration på nätet och gör en moodboard när jag vet ungefär hur jag vill ha det.
Denna moodboard presenterar jag sedan för kunden.
I detta fallet tyckte min kund att det såg jätte bra ut och sa att det var precis den känslan de ville ha.  
Så härligt att pricka rätt och man blir så klart glad.

Det mesta är inhandlat och många av möblerna är på plats. Nu letar jag bara efter de sista detaljerna, som nästan också är klart. Hoppas allt kan komma på plats i helgen så att jag kan fotografera rummen. Det ska bli riktigt kul att se det färdiga resultatet. 
De tycker redan att de stormtrivs, de säger att de känner sig "hemma" på jobbet. 
Bra betyg tycker jag. 

Så snart kommer bilder och information om var jag handlat allt.

Ha en fortsatt bra torsdag.

Ikväll ska jag på inspirationskväll på Ikea Family. 
Var sak på sin plats - ett seminarium om förvaring




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...